18.1.08

American Psycho

He de deixar de vore pelis, que després me toca escriure i no pot ser, que tinc exàmens. Bueno, el cas és que anit vaig vore American Psycho [1] [Mary Harron, 2000] adaptació de la novel·la del mateix nom, escrita per Bret Easton Ellis [1991].

Patrick Bateman [Christian Bale] és un un yuppie de Manhattan que porta una vida secreta de mort i destrucció, mata un company d'empresa i fa vore que se n'ha anat a Londres per a que la família tarde més en sospitar, es munta trios amb prostitutes i les acaba mutilant i/o matant, mata vagabunds, animals... Al final sembla que perd el control i comença a matar la gent del carrer a cascoporro fins que es refugia a la seua oficina, al dia següent la vida continua com si res haguera passat. No és una mala pel·lícula, Artur i Begonya m'han dit que el llibre es prou millor (frase de 0'60), els dos me l'havien de deixar però son uns ganyans -aprofite per a recordar-li a Begonya que encara té el meu El Color de la Magia [The Colour of Magic, Terry Pratchet, 1983]-. Com deia, no és una mala pel·lícula, però al meu parer el personatge de Bateman té algunes contradiccions i sembla que el final siga un poc apressat. Per exemple, quan veiem l'escena de la dutxa podem arribar a pensar que Bateman és molt metòdic, molt fred, però quan assassina es deixa portar pels seus sentiments, ho fa molt a la babalà. A banda d'això hi han escenes molt bones, la de la dutxa que he dit abans, per exemple, o la de les targetes de visita o quan mata a Paul Allen [Jared Leto]. Vos deixe amb aqestes escenes, que ho passeu bé.







En la peli no el vaig reconèixer, però Leto és el protagonista de Réquiem por un Sueño [Requiem for a Dream, Darren Aronofsky, 2000], el que ha fet que me'n recorde d'ella i d'algunes altres 'drug movies'. Que vos pareix si després d'exàmens fem una sessió de porros gratis?

1 comentari:

Arnau Boix i Pla ha dit...

Es que en época d'exàmens es pensa en tot excepte en estudiar. 0'60.