24.6.05



Vaig dir que havia d' "estudiar", no? pues una merda, m'he passat el dia tocant-me els ous, i orgullós que estic. No tinc molt més que dir, així que donem pas a una crítica literària:

Anit vaig deixar definitivament el llibre de contes d'Edgar Allan Poe, i dic deixar perquè no me l'he acabat, m'he deixat cinc, però es que el rollo eixe profund-filosòfic que tenen alguns es massa per a mi, a lo millor es que tinc la ment massa plana, però no soc capaç de tragar-los, els que també m'he deixat són els dos últims del detectiu Dupin, que segons Júlio Cortazar [que és el que l'ha traduït, i que he suposat ha escrit les notes] és on es va inspirar sir Arthur Conan Doyle per a escriure Sherlock Holmes, que me pareix de puta mare, però llegir 50 pàgines de deduccions cansa.

Per lo demés, té un total de 30 i pico contes, molt recomanable. Els millors: El pozo y el péndulo, El corazón delator i El tonel de amontillado, sense dubte. Uns altres que també xanen prou: William Wilson, El gato negro i La máscara de la muerte roja. En definitivas cuentas, unes 570 pàgines molt ben aprofitades, si vos cau a les mans algún conte d'este senyor en bigotet i pinta siniestra, no dubteu en llegir-lo, valdrà la pena.

I me'n vaig a sopar, que ja toca. Demà si tinc ganes, més.