18.3.08

√964 Pinocchio & Rising Stars: Nacido del Fuego

Feia temps que la tenia en llista d'espera i ahir al final vaig vore √964 Pinocchio [Shozin Fukui, 1991], ja vos vaig dir que necessite vore tot el que tinga l'etiqueta "cyberpunk", de vegades ix bé i de vegades mal, i en aquest cas ha eixit pitjor. Comença amb un plantejament acceptable, un ciborg sexual no aconsegueix exercir i la clienta el tira al carrer, una jove el troba i se l'endú a viure amb ella mentre la companyia el busca per tota la ciutat. A partir d'ahi és un seguit de bestieses i poca-soltades sense el més mínim sentit, la tipeta vomitant deu minuts per arrebossar-se en el seu pròpi vòmit i menjar-se'l, uns altres deu minuts de Pinocchio corrent per ahi... Aspira a arribar al nivell de Tetsuo [鉄男, Shinya Tsukamoto, 1989] però no aplega ni a xuplar-li les ungles del peu. Com a curiositat està bé, però amics, si la veieu podeu parar en quant comence a semblar-vos disbaratada, no vos perdeu res. Tenia pendent trobar Rubber's Lover, també de Shozin Fukui, però crec que m'estalviaré el temps i els diners.

Per a llevar-me el mal sabor de boca em vaig llegir un còmic que m'havia deixat Artur per ací, Rising Stars: Nacido del Fuego [Rising Stars: Born in Fire, J. Michael Straczynski, 1999]. En una ciutat dels EUA cau el que sembla un meteorit i tots els que es trobaven en eixe moment en l'úter de sa mare naixen amb superpoders, uns amb més i uns amb menys, però tots tenen algo. Però un dia, alguns se n'adonen que quan un dels especials mor la seua energia es reparteix entre els demés, i clar, ja està liada. Es formen grups enfrontats i a donar-se d'òsties, que és gratis. Al final l'exèrcit mata uns quants i tots els demés es converteixen en super poderosos, inclús els que tenien poders de nivell baix. I ahi acaba aquest primer volum. La veritat és que després de la merda de peli anterior m'ha semblat deliciós, encara que sé que no és per a tant. Te un bon plantejament i un dibuix prou correcte, encara que de vegades les samarretes canvien de color sense causa aparent. Es deixa llegir, que no és poc.