27.3.08

Emigrantes & El Libro de los Conejitos Suicidas

Avui el que porte són dos propostes de còmic mut, una seriosa i una altra graciosa. La seriosa és Emigrantes [The Arrival, Shaun Tan [1], 2006], guanyador del premi a millor còmic del Festival del Còmic d'Angoulême. Emigrantes és la història sense paraules d'un emigrant (quina casualitat) que ha d'adaptar-se a un lloc nou on no entén res, un lloc que sembla un altre món, allí ha d'aparendre-ho tot una altra vegada, començant de zero. La veritat és que es un àlbum impecable tant el contingut com el continent, l'encuadernació és insuperable i tant l'estil de dibuix com la història molt bons, pot ser estiga condicionat pels premis que té o perque pels 22 euracos que m'ha costat he volgut que m'agradara, però el cert és que m'ha encantat.

I la proposta gracios és El Libro de los Conejitos Suicidas [The Book of Bunny Suicides, Andy Riley, 2003] i la seua continuació, com el seu nom indica és una enciclopèdia il·lustrada de les mil i una maneres diferents que té un conill per suicidar-se, i en general, totes molt gracioses. Els vaig devorar ahir mentre tornava amb el tren i em partia el cul, no tant com amb El Niño Gilipollas que Quería Volar, però prou. Hi han algunes maneres molt enginyoses i unes quantes només aptes per a frikis, com la de tirar-li pebre a l'ull de Sauron. Total, que per a pegar-se unes rises estan de puta mare.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Jo vull llegir-los!
Tels puc intercanviar per el recentment adquirit "Kiki de Montparnasse", també premi a Angouleme.

Ana